Nuffnang Ads

Monday, July 22, 2013

Puasa & Makan juga Lelaki Sekarang

Salam...

Masih berpuasa lg korang?

Aku? Alhamdulillah..doa dan harapan aku untuk puasa penuh tahun ni..harapnya..amin.. :))

Minggu 1st haritu sempat balik Terengganu..syok gila!! mggu ni adik & Kakna balik, tp aku xdpt balik..sbb tak cuti plus dh janji dengan kawan-kawan hingusan nk iftar sesame..Setahun skali..apa salahnya..Balik raya nanti InshaAllah 6 August, 2013.

Yang macam perubahan besar sket puasa kali ni, tak pernah lagi miss sahur..kalo tak, abah akan kejut aku dulu bngn..then kejut yg lain, then kejut aku lg skali guna bantuan adik2..baru aku bangun..roti ke, nasi sket yg penting Milo..kalo aku bangun lambat sangat..Abah dan siapkan Milo untuk aku..Milo abah mmg best ever la! Aku mmg anak Abah!..hee~..

Skang tahun ke-2 la berpuasa sebagai gadis yang hidup sendiri..tahun lepas mcm biasa..roti+MILO..dh lebih dari cukup dah..

This year, aku pun tak tau..sebab hormon orang besar dah meresap masuk ke..jodoh dh dekat ke..mmg aku dh rajin ke ape..Tapi, slalunya aku akan bangun kul 4 am/4.30 am.. Bangun dan mandi siap bershampoo di pagi hari kadang2 tu..pastu aku akan masak nasi..pastu g la nk solat ke ape semua..pagi2 ni kusyuk sket..then dh pkul 5 baru semua bngn..makan sama2..panaskan lauk yg ada..lepas subuh, kadang aku tido balik kalo malam tu tido lambat..kalo tak..tak tido dah..

Kadang before tido, aku masak nasi gorang siap2..bngn pagi tu..just panaskan and buat air je..xyah la nak gigih menumbuk pagi2 kan..hehe.. Dah boleh diharap masak sahur ni..impress dekat diri sendiri..haha..balik umah haritu pun..aku bgn sama2 ng orang lain..pastu pg subuh dekat Masjid(ni mmg wajib bila Ramadhan kalo kt umah)..dannnnnnnnnn..yg paling penting, tido lepas subuh dan mampu bangun awal..tido kejap sngt..*tepukbahusendiri* Syabass bethe..dh besar dah ko Kak..

Makan apa kt Trganu..satu pun xde gambar..haha..xleh la nk riak kt korang yeh..

Sabtu lepas pun Buka ramai2 kt Putra Heights, menu wajib haruslah bubur lambuk Terengganu yang banyak pucuk hijau dan ada ikan serta tanpa carrot dan kacang pis

Best gila..tetap jugak xde gambar..Sabtu tu ktorang tapaw je dari luar..Briyani Gam Putrajaya dengan ayam,dagung dan kambing..yg ni ada..sebab riakkan kt orang kampung..post kt group whatsapp family..hihi


Sedap..tergugat iman weyh crita makanan tengahari ni weyh...bersabarlah wahai Chempaka...wawawawa~

Malam tadi dah apa pe'el selera aku..nak makan mashed potato..pastu ajak Gee g William..akhirnya..mashed potato tu aku tapaw je..benda lain yg makan..xtau ape nama dia..sbb xde menu..bagus marketing strategi diorang ni..diorang suggest..then kita iyakan aje..pastu ko bayar la..

Portion dia mmg besar..air dia sedap..segala sampah pun letak..

RM8

 Rasa dia campur laici ng soda pastu main sumbat je semua..laici tak macam 1/3 tin aku rasa..daun pasley ke ape yg hijau kembang2 tu..pastu daun pudina ng serai sebatang..Lemon 2 slices..asam boi 2 ketul..yg kureng sket aku rasa..patutnya serai tu dia ketuk sbb xrasa sangat..asam boi pun xrasa..pudina lagila tak rasa..mgkin sbb air sejuk kan..aku ok je air ni..balun je semua..Gee cakap..sorang baru kawan dia yg dia jumpa makan sampah sarap dlm tu..haha..Aku la tu..tak pelik kan..??

RM40

Yang ni pun sume la dia tuang..kepah+tiram+ketam+sotong+udang dan segala bagai lagi..bawah tu sebenarnya spagetti..layan..

Ha..hari tu..aku sempat la buka puasa dekat KDE, atas jemputan KDE..tq :)..tapi tak amik gambar..malu..hikhik..makanan dia ok dan sedap..ada kambing suma..pastu nampak Irma Hasmie ng Husband & anak dia..cun gilaaaaaa!!!!

Sebelum tu, buka puasa ng kawan2 ofis dekat Kenny Rogers KL Sentral..sbb apa Kenny Rogers?..sebab ktorang ada voucher blom pakai..hihi


Sekian sahaja cerita makan2 yer suma..

Opss..Hot topik sekarang..- Isu kawin Dua dan Kawin Muda ..
eh2..xyah nk gosip sangat la bulan pose ni yer..tapi satu conclusion aku boleh buat..


* Cemana anak dara muda (25 consider muda ok!) dan single macam aku (dan sesape shj) nk kawin..

Kalau..

- Taste lelaki muda seusia adalah janda wanita berpengalaman yg pernah berkahwin

dan

- kalau pun yang berminat pada anak dara plak, suami orang..

I is tak sanggup merampas laki orang u oll's..huhu

So, jangan tanya la kenapa belum berpunya...hihihihi~



Bye





P/S: dah tak sanggup hadap makanan bazar..masaklah even simple..huhu
Teman..
Bertabahlah..Allah lebih mengetahui..Pasti ada hikmah..saya tau awak kuat :)

No comments: