Nuffnang Ads

Wednesday, March 30, 2011

Buat aku hiba...


' tolong focus,lusa xm' (1.14am)

hmmmm....mengeluh lagi...

entah kenapa, 3 buln tak sentuh blog ni..mlm ni yg ak pilih..hmm..mengeluh lg..

Perbualan lbh kurang 15 minit ng seorang teman yg aku anggap abang,yg aku selesa bercerita ape shja telah sedikit sbnyk menjawab persoalan aku selama ni..[ye,aku tahu..aku kdg2 terlebih gedik ng die..aku kadang2 menyusahkan die..huhu]

Teyn: knape org senang sngt jatuh cinta ea? knapa sng sngt org nk trima org?
banglong: urm..try tgok website..
teyn: website?...(pelik..sume kne tnye pakcik google kew..)

banglong: website I LUV ISLAM..ade satu ni bgtau pasal yg teyn cite tu la..
teyn: ala..mesti islamic2 kn..xnk yg tu..

banglong: tak..jap ea..urm,xingt tajuk die..tp ade la pasal yg tu la..


dan kemudian, aku menyelongkar website tersebut, www.iluvislam.com dan terus ke 'remaja & cinta'. Maka, bertemu aku dengan satu article.."mudahnya jatuh cinta"..dari baris pertama hingga noktah terakhir,kuulangi 3x membacanya..tp aku tak jmpe jwapannya..cume satu yg menarik perhatiaan aku...
"cinta kpd mereka yg memberikan kita rasa faham ini, dan cinta kpd mereka yg kita berikan rasa faham ini"

aytnya sedikit menjentik permukaan hati aku..tp ku kira ini bukan article yg dimaksudkn..aku teruskan lg mencari..sehingga aku bertemu satu article yg membuatkn aku sebak. Kenapa dan mengapa aku sebak..aku tak punya jawapan untk itu..yg aku tau..susunan ayatnya..gerak hurufnya sampai dh menyentuh tangkai hati..ya..berikan cinta kita pada yg HAQ..sudah tentu..

berikan cinta kita pada yang hak.."Dan kerana itu cinta ini disimpan rapi, hanya untuk dimiliki yang hak dan berhak sahaja. Bukan kerana kita membenci cinta itu. Bukan menolak mereka yang menyintai kita. Tapi kerana kita tahu di mana titik lemah kita. Dan cinta itu kita simpan sekedapnya, agar siapa sahaja yang kita berikan cinta itu, biarlah cinta itu hanyalah kerana Allah semata-mata" -adakah ini cinta-
aku teruskan hingga ke ayat paling titik..bnyk yg aku jumpa..aku bukan sebaik manapun..aku bukan golongan yg saban waktu berusrah dan berdakwah..aku bukan golongan yg memakai tudung berbidang 40' 60'..tp aku juga bukan golongan yg tak segan mengunjungi kelab2 malam..aku hanya perempuan biasa..tidak terlalu sosial pada hemat aku..mgkin aku biasa untk xkesah n seslumber mgkin tp aku masih tahu batas..cuma itu..

"so,ko jgn demand nk yg baik2.."

bercinta selepas kahwin juga bukan aku..aku hanya orang biasa..cuma yg aku mahu..seorang yg bleh mendengar aku,memahami aku dan cukup solatnya..aku mahukan seorang yg tahu berkata tidak pada kesalahanku dan bukannya berkata ya pada kesalahan yg aku sndiri menolaknya..tp..ayat ini buat aku berfikir..

"Terkadang pasangan kitalah yang perlu dibantu, bukan kita yang dibantu."

hmm..mengeluh lagi..aku mahukan jawapan pada persoalan aku..sebetulnya..aku belum jmpe yg betul2 memuaskan hati aku..mungkin mereka fikir..grab the chance or ape salah cuba dahulu..mungkin juga..ini yg terbaik..atau sayangi org yg menyayangi kita..jd..kita sbnarnya tak punya pilihan..begitu?..buntu lg..

kata lecturer aku..jodoh di tangan tuhan tp ia tak dtg sendiri..ia tak seperti bulan jatuh ke riba..kita kne cari..kan senang kalo memilih dan membuat keputusan itu semudah soalan objektif.jd aku tahu..mgkin mereka yakin..hmm..betul ke..?

terima kasih banglong..sbb membuka ruang untuk aku mencari jawapan..

Nota: Sesungguhnya jawapan yg pasti..aku belum bersedia untuk melepaskan apa yg aku ada..aku punya teman2 yg melengkapkan hari2 aku..sesungguhnya aku takot nk berdepan dengan seorang yg bernama lelaki,aku takut untuk kebergantungan kepada lelaki yg asing..sebab aku tak sekuat mama..sebab tu aku terlalu memilih..

# "menitik lg..i need a shoulder for me to cry on..i need someone to talk to..rase ingin meluah yg tersekat" (2.02 am)



No comments: