Nuffnang Ads

Sunday, October 11, 2015

Kenangan Makanan Asrama

Salam & Hye,

This morning, i came across to this article:


9 Makanan Dewan Makan Yang Jadi Kenangan


Current DM (Upper Form) Credit to Kuya

Was taken on our last visit (Credit to Azi)

Terus teringat kenangan di asrama. 5 years beratur amik makanan dekat dewan makan. Mungkin sebab tu kot, sekarang ni semua makanan pun boleh telan.

Aku rasa, makanan asrama la punca aku kurang makan kuah bila makan nasi, i dont like nasi jadi tooo soupy, gravy melimpah. Dulu dekat asrama (F1-F3), kita tak pakai tray besi ketung ketang tu, but we used pinggan melamine/ plastik yang nasik tambah tu. Since memang akak dewan makan yang cedokkan semua, aku selalu request tak nak kuah sebab dia akan letak suka hari dia je, so takut tak kena selera, kita mintak taknak kuah. Since that, nasi kering tanpa kuah lagi best la.haha.

Way back, asrama kitaorang akan ada menu for two weeks. Meaning that, selang seli la. Minggu ni menu satu, minggu depan menu dua then menu satu balik. Aku kenal nama kuih tradisional pun sebab menu dekat asrama la. Kuih lopis was my favourite, selalunya minum petang la. Even ada Koperasi tapi jarang la pergi koperasi. Lapar tak lapar, sedap tak sedap. apa yang di served itu je la makan.

At least, once a month akan ada puasa perdana hari Khamis, so akan buka puasa best-best. Ala makan beradab macam tu. Nasi Baryani ke, pergh. Sedapnya, rasanya tu la yang paling sedap pernah makan. Belum lagi bila minggu aktiviti, akan ada dinner makan chicken chop. Mungkin sebab jarang-jarang dapat, maka itulah makanan paling best.

Kalau supper, ada la sekali dalam dua minggu makan burger. Beratur amik yang dah siap bungkus. Dari dulu aku cerewet makan burger and not my favourite sangat burger ni. Aku tak suka sayur dia yang dah jadi lembik bila dah bercampur sos. So, aku akan bagi kawan aku. Selalunya, Siti la yang dapat. My bedmate. Kadang - kadang kalau geng yang lain bijak, 3 hari sebelum tu dia dah cop dah dengan aku. hahaha. Dan sampai sekarang pun, aku kurang siket burger ni, thats why even dekat Mcd pun i order Fillet o Fish.

As other asrama pun, weekend adalah hari yang paling best. Makan tengahari nasi tomato, nasi ayam etc package dengan aiskrim and buah yang best. Apple ke, Orange ke. Buah tu selalu, ktorang simpan, buat makan petang-petang or malam.

Aku jarang take breakfast, sebab aku bukan yang bangun awal, mandi, bersiap. Lower form, sekolah kita wajib solat dekat surau semua waktu, so, aku orang yang bangun je g gosok gigi, wudhuk terus gi surau, balik nanti baru mandi. Bila Upper form, jarang sangat aku gi surau sebab sedikit jauh, so aku akan mintak cubemate aku kejut bila dia dah nak siap. So, mana datang nak breakfastnya. Haha. Kecuali kalau menu dia roti, kaya tu dia campur dengan marjerin. Uihh, sedap gila kot. No matter, pagi tu nasi lemak ke even scrambl egg dengan sosej pun aku jarang pergi. Tidur itu nikmat, hahaha.

Korang pulak, ce share pengalaman makan di asrama :)

Eh, lagi satu. air masa supper after prep, lower for, lagi best, sebab dia siap-siap letak dalam cawan. Upper form, ko amik gelak, cedok sendiri dalam tong besar. Teh or nescafe selalunya which i dont like.So, kita amik makanan, dan terus jalan pulang ke asrama.

Oppppssss, tengok slamdunk??? Ktorang akan berebut berdiri depan tv dekat dewan makan dengan air kt tangan sebab nak tengok Slamdunk. Rindu!


Disclaimer: Kita sekolah lain-lain lower form dengan upper form. Sekian.







P/S: Sometimes, we will regret something we have said lagi-lagi something we dont mean it. Its spontaneous. Bukan sebab kita dont care or tak ambik kisah tapi kita rasa itu tak patut tanya. When it is obviously wrong, do something. Its not gonna be right with only a question regardless what the answers are. #jualgorengpisangbarutau

No comments: