Nuffnang Ads

Wednesday, October 7, 2015

Kind-Hearted Malaysian

Salam & Hye

Since most of my family members bagi positive feedback untuk POLIS EVO, jadi diri ini tak mahu ketinggalan la nak pergi tengok. After work, singgah KLCC and take 7.25pm show. Tak ada hal pun, since magrib awal sekarang. Plus, iklan sure lama. Almost 10pm jugak baru habis. Ramai yang tengok, mostly orang yang dah besar-besar. Bukan budak sekolah la, maybe sebab weekdays ke tak tau la.

Since tak plan nak tengok yesterday, parking semua pun tak plan. After 30 mnts tunggu KTM, pukul 11 baru sampai KTM Subang. Dekat parking memang tinggal seketui je lagi keretanya which is mine. Huhu.

Aku per nah cerita tak pasal almost kena gigit dengan anjing dekat parking?

Takpe, kita cerita lagi sekali k.

Satu hari tu, masa balik kerja, macam biasa akan berlenggang ke kereta lepas bayar parking. Aku dah perasan satu anjing liar, hitam dan besar. Pandang je, tapi aku buat buat berani since orang selalu cakap, kita tak kacau dia, dia tak akan kacau kita. Sekali aku dengar dia barked, aku toleh tengok dia memang macam nak terkam aku dah. Apa lagi, teruk bersepak aku lari weyh. Siap pakej jerit, "takutttttttt!!!!" dengan kuatnya ok. Aku dan bayangkan anjing tu gigit kaki aku pastu aku kena jangkitan, duduk dekat hospital, scaryyyyyyy. Seriously, memang dah tak ada malu dah time tu, tak ada control dah kalau ada mamat macho pun. haha.Then, ada this one Sir, halau anjing tu dan panggil aku pergi ke dia. Baru lah anjing tu diam dan stop. That Sir hantar aku dekat kereta, pastikan aku dah masuk kereta, dah jalan. Baru dia ke kereta dia. Thanks a lot Sir. Kadang-kadang terserempak jugak masa balik kerja lepas-lepas tu, kita hanya balas-balas  senyum je la.

Nak di jadikan cerita, malam tadi, from KTM to parking tu aku dah nampak a group of anjing, 4 ekor semua, including si hitam tu duk main lintas-lintas jalan. Macam biasa, aku akan budget cool. Aku terus ke depan Aeon Big, masa tu those anjing elok je masuk ke kawasan parking. Sadly speaking, tinggal la kereta aku seketui je lagi kat situ. Huhu. Kan ada lopak-lopak air lepas hujan, seronok diorang bergurau senda budget romantik kat situ. Aku dah nekad dah, tunggu sampai dia lari tak selamat jugak, redah je pergi, memang serah diri nama dia. aku pun randomly tahan this one guy, mintak tolong dia teman pergi dekat kereta. Alhamdulillah, dia nak tolong aku. Siap offer tolong bayarkan tiket dan hantar balik kat aku dekat kereta. Aku nak offer hantarkan dia to where he wants to go tapi mulut tak tertanya pulak. Masa tu, kot aku tak fikir dah orang tu baik ke jahat, aku percaya je. Masuk kereta, boleh pulak nak bukak lampu, gi bukak viper belakang. Eh, ko dah kenapa. Haha. Cuak punya pasal.

Nak sangat tengok Polis EVO kan, tak pasal balik lambat. Nasib baik Nora Danish comel. Sam dengan Zizan gila. Si kawan baik Sh. Amani tu sengal. Eh, nanti la kalau rajin aku review k.

Nak cakapnya, baik nya rakyat Malaysia ni. Random act of kindness. Thank you so much ;)))







p/s: Finally, budak sengal tu dah reti keluar ayat, "nak tido awal, esok kerja". 

No comments: