Nuffnang Ads

Thursday, November 22, 2012

Lone Ranger

* Mata dh xleh bukak,tp ku gagahkan jua..takot lupa..muahahaha

Tau cite ISTANBUL AKU DATANG?


haruslah tau kan..ala yang ade Lisa,Beto,Tomok,Aizat

aku ni tersangatlah nk tengoknya cite ni..sebabnya..En.Beto kita la..dan juga,aku mmg suka tgok cite simple simple ni..xyah pikir-pikir..xyah nk emo-emo..boleh relax..lagipun,aku tau cite ni best..ini kan geng2 yang buat Gol & Gincu yang bikin..

Memula,konon nya nk tngok jumaat lepas..tp kne baby sit adik-adik lak..ingt nak bawak je skali diorng tu..tp takut jugak si Hariri jadi Hariribut..mau taufan kt situ..maka niat ditangguhkan..

Beralih la pada rabu mlm..konon nk tiket RM9 kn..si Nadya plak beriya la g kn..plan la nk g tngok wangsa walk mlm tu.. tiba hari kejadian, g amik die..die cakap dh tngok hari selasa ng kengkawannya tp dun mind utk tngok lagi..geram plak aku time tu..terus xjd tngok..

Khamis iaitu hari ni, mmg ak nekad la nk g gak..bia la..so, ptg td aku msg la a few org, kot la ade yg nk join..teringt Cuya gitau mlm td,bg cdngan ajak org itu dan ini bila ak gitau ak ade plan nk g tgok skyfall 007 ng sorang kawan ni..em,menarik gak kan..so aku ajak la a few of my friends yg agak2 sng nk join..mane tau ade yg nk ikut kn..ak ni bkn ape..xsuka plan2,nanti jd lmbt and leceh..rase nk g, trus g,nk buat terus buat..

Amin dh on dh,skali xbleh plak..Banglong nk dtg KL,so die kne tggu Banglong..Banglong plak, bkn nk bgtau nk dtg,padahal pg td msg kot..senget punya abang..

AJ plak.mudh je jawapan : "aku tak tgok cite melayu kat wayang"

Naza plak haruslah xreply

Cuya plak esok xm,mlm ni nk study..

Aku pun,lepas keje terus g KLCC,solat asar..pastu terus g beratur beli tiket..nekad gak nk tngok..sorang pun sorang la..aku dh cek dh kt website..ade yg jam 7.35pm..tu je pun tggl tyangan utk harini..aku xrisau sangt pasal tiket sbb mesti ramai orng tgok Twilight..

bila dh smpi turn aku, dgn kompidentahapdewa, yg jaga kaunter tu tersenyum manis klik utk 2org ang suh ak pilih seat..err, saya nk satu je..hihi..ha, bnyk lagi kosongnya,mase tu 6.55pm dh..aku duk blakang sekali..terbaik dh port tu..dh tebayang dh, boleh tgok ng amannya..

terus aku g surau dulu..magrib jgn lupa..ak dh siap2 bawak telekung yg ak slalu tggl kt opis dh..sbb dh agak dh surau mesti full la..mgrb skng kn awal..then, aku terus naik atas balik..beratus beli air sket..ak ni bkn jns mkn sngt time nonton..tp dh sesorang kn..boleh la kunyah2..ngam2 lps byr, dh terus boleh masuk..

aku punya seat H12,yg ketiga dr tepi..H11 smpi H8 kot,ade satu geng ni..dan sebelah aku pompuan dr geng tersebut..aku bkn nk ajak korang anyam ketupat kt blog ni..tp tu la..biar xcantik tp menarik,jgn cantik,pakai lawa tp xtau adab..aku berangin je ng die..dr nk relax dh teremo dh dr sebelum cite smpi abes cite..

Memula nk duduk tu, sbb hall dh gelap..aku ni blom pkai spec lagi..so aft ak duduk, konon la nk kompemkan..aku tnye la die..nombor seat..memula die ckp 11..then setel la kn..after mcm 30 saat kot..die boleh ckp cmni..

"you tgok sini (smbil tnjuk no seat kt tmpt ltk air tu kn), I 11,U 12..ha kerlass"

then, terus pusing ke sane smbung smbang ng kawan die..apakah..?

ok pun mlas nk layan.suka ati ko la..

Start je cite, start la die ckp xhenti2 smpi la habis cite..kalo setakat bisik2 tu..biasa la kn..ni siap tangan tegawang-gawang sume..mcm2 la..malas aku nk ingt balik ulasan-ulasan yg mcm2 tu..aku ingtkan, g lone ranger cmtu,makin aman,boleh focus..rupanya,makin haru..adeyh..

tak tau la nk ckp cmne tahap bercerita die..smpi aku tau la..yg BF die keje/study kt Switzerland (ak xtau eja n malas nk cek).. dan sebelah die tu BF baru die sbb BF lame die mcm lame sngt kne tunggu..si die cm malas la kn..mcm adela sket kisah die terselit lam IAD ni.. 

bukan aku nk dengar sangt, tp dh sebijik2 masuk dlm telinga aku ni..die sangat suka Aizat...


Ha mlas la aku nk cite panjang2 lagi..kang boleh tulis biography budak tu plak kang..haha..so, korang bayangkan sendiri,cmane berceritanya die td smpi aku boleh tau satu2..ade la jgk scene budget merajuk n gaduh bongok die ng BF die sbb cite IAD ni..xpaham aku..aishh..haha..

abes je cite..aku terus balik umah..

msg Amin..rupa2nya nasib bek die x folo aku sbb Banglong, jam 7 dh smpi..kalo x, masak la Banglong tggu..haha..mau teremo budak tu, terus patah balik Setiawan kang..haha

Sekian untuk hari ini..

Moralnya, Jagalah adab wlau di mana anda berada, bukan sahaja ketika ingin berjumpa bakal mertua tp di tempat awam dan di mana jua..

Penat je radio-radio duk bg pesanan sokmo..HOTfm,SURIAfm..Leeya kalo tak silap aku, pnh ingtkan pasal adab tgok movie ni..


Chempaka,

XOXO

*ha..macam Dian tak ending entry aku nih..haha


P/S: Kita rase kebiasaan yg kita buat tu betul..kita mmg xnampak kesalahannya, kalo tak..takkan kita buat kn..hanya org lain yg sedar..maka, sentiasalah bermuhasabah dan ingat-mengingati.

No comments: