Nuffnang Ads

Thursday, November 22, 2012

PROTON SERVICE CENTRE,SETAPAK part II

Ha.. Ingt lagi tak aku ade janji nk buat special entry cite pasal yg pegi aritu..

Janji harus ditepati..biar lambat berkurun..asal selamat..asal buat..hahaha..

Aku pun mcm ingt2 lupa la kan..

tp kisahnya mcm aku cite kt entry sbelum ni..

PROTON SERVICE CENTRE SETAPAK

ha, macm tu la punca kejadiannya..so disebabkan, die mcm konon buka weekdays je dan aku mcm dah cuak sangat, die bunyik2..(mcm la masalah ape..membe2 aku gelakkan aku je,takot nk bawak kete tu sbb masalah gitu).. haruslah aku takot kan..ha..kita sambung balik.. maka aku mintak tolong Bangah bawakkan kete tu pg anta..

So, esoknya..aku tak ingt hari apa.. mcm pkul 11 am gitu bangah kol..die dh ade kt sane dh..tp sbb walk-in..so ramai la.. then kne buat appointment dulu..utk esoknya..jd mcm Bangah kene dtg lg skali la kan..die dh la duk Ampang..xpe..utk adikmu ni..haruslah bekorban kan..haha..

Esoknya lagi, appointment kul 9.30am.. then, bila check sume,dh tau ape masalahnya..diorng cakap kne order barang..esok plak baru barang sampai..Bila kira sume. budget dlm RM300+++++ termasuk cas servis la..so, rupa2nya, sabtu die bukak tp utk yg ade appointment je kot..ak pun xpasti la..Then, Bangah decide setkan appointment sabtu pagi, so aku boleh pegi sendiri kan..aku xkeje..plus dekat sesangat la ng umah akunya..ok, ok aje..lagipun, kesian kt Bangah,2,3 kali ulang alik..

Malam tu, Bangah dtg anta kete and die gitau..dlm lewat pg or tgahari sket la barang baru sampai..so, org Proton akn kol aku dulu la..baru ak g..

Rupa-rupanya,barang sampai awal pagi plak..AWAL pagi ok utk hari sabtu..haha.. ntah pkul bape ntah..aku rase dlm 8.15am kot..ade kol nombor tak kenal..03 kt depan..

"Selamat pagi..saya Shawal dari Proton Service Centre,boleh bercakap dgn Cik Fatin"

"err, yer saye..hmm" (Haruslah cover weyh,suara baru bgn tido..haha..bkn baru bgn tp dikejutkan dgn panggilan itu..hihihi)

"Semalam abg cik ade dtg order barang, skang barang dh sampai..so,bila boleh dtg yer..pg ni jgkla."

"err,boleh2..*tgok jam jap.. 9.30am ok?"

" boleh,9.30 am..nanti jmpe saya,Shawal"

"Ok"

Terus mata xleh tido dh..haha..tgok jam..kne mandi ni..kne breakfast sket ni..buatnya lame kang..kesian perut aku..huhu..

Cepat2 mandi..sempt lagi sapu sampah..hehe..mkn sket and terus pegi..haruslah Cuya teman..haha

Sampai je terus g kaunter,die dh ade record kn..sbb dh buat appointment..then, Shawal tu dtg..die amik kunci kete..ak ng Cuya pun melepak la..tgok kete..bace magazine sume.. 

Tgah ktorng duk borak2 and makan2, datang this one lady..tanye nk coffee or tea..blur kejap aku..baru jawab..jap tu die dtg anta air..rupanya..die memg Pembancuh Kopi kt situ..mmg tugas die utk sediakan air..tmbh yg xcukup kt mini pantry kt waiting room tu..entertain customers la..Wah..lagi tambah impress aku..kalo kt workshop biasa..ade..?haruslah berpanas ko..paling pun,ada la kusi ng sofa yg dh uzur kt ujung kedai..kipas stand satu..tp kne la ng harganya kan..

Dah siap tu, die dtg panggil and bagi invoice ,ak g bayar kt kaunter..so sebab Incik Oren tu penah register Proton Daring Card, dapatla discount 10%..so sumenya RM303..dh potong RM30++ kot aku rase..alhamdulillah..

Proton Daring Card tu.. aku gak yg register dulu..kt Jom Heboh Bukit Jalil..lame dulu..kad ntah ke mana ntah,hilang sebelum ak bg mama..haha..Free je mase register tu..die boleh register utk sume kete proton yg kite ade..macam,satu name tu memiliki 3 kete proton..ko boleh bg no kete and jenis kete utk ketiga3nya..semua pun dpt diacount..Baguskan..xperlu tnjuk card..sebb sume dh dlm system dh..:)

Kunci pun dh dapt..kami pun pulang..bagus tak bagus diorng ni..siap parking kete kt dpn entrance..so, senang..aku terus keluar..mcm2 tau2 je..aku xsuka parking yg sush keluar ni..haha..

opps, before lupa..sebab kt sebelah tu ada Old Town..so die boleh bagi coupon discount 20% plak..haha..baru ingt..kne guna ni..hihi..

Sekian sahaja..overall..recommended la utk ke cawangan setapak ni..Friendly and Efisyen.. 

Chempaka
XOXO



P/S: Tunggu 200000km dulu..kne tukar timing belt..sume tekejut tgok meter..haha..xpe,abah kate Incik Oren ade jaminan sejuta KM..ade lagi 800000KM..haa..

1 comment:

Wan Shamz said...

Salam, dik, boleh bagi full address bengkel ni tak? landmark yang terdekat etc. TQ ye.