Nuffnang Ads

Thursday, April 11, 2013

Teman Penenang Hati #JODOH

Salam & Hye..

Dah lama tak berpuisi kan..

Bukan tak ada tapi tunggu masa untuk bagi kalian baca :)

S.A.B.A.R

Tahu ini siapa ------------>> SYAF

Malam tadi setelah almost 2 bulan  sekian lama tak bertanya khabar mendengar cerita. He SMS-ed me!
Sempatlah bertukar cerita, bertanya khabar, berbongoks bengong..haha..

Sampaila...

AKU: Aku g Pontian aritu..kawan kawen..
(selalunya, bila bercerita aku ke arah selatan, mesti budget2 sentap sbb tak bgtau la..tak nk singgah jumpa la..tak ajak la..)

SYAF: Owh yke..ko bila lg..xkn pg umah org kwen jer.. (xde any emoticon and expression in the sentence..means #iniserius)

AKU: nanti la..doa2kan..ade jodoh, smpaila masanya..ko kne pg..jgn x pg..ko tu bila plak..? kita sebaya ok..

SYAF: Aku laki len cite..ko tu pompuan..mestila aku pg..

AKU: Ko doa2 la..aku dah sampai tahap tak nak berharap and berserah je dah ni..kawen ke tak kawen, aku ready dh..haha..bagus tak aku..berfikiran positif..haha..barulah happy!

SYAF: Bgus jgk ko berpikiran mcm tu..xpyh nk risau..klu da jdh ko nti ad la.. Lgpun ko da ada kerjaya..bek ko tumpu jer..

AKU: Wah..sukanya..1st time ade org sokong aku..org len sume marah ak bila ak ckp cmtu..tq2..

SYAF: Ala..nk dgr org buat ap..Dgr kata hati kita lg bek..

and the rest is history.......

dan hanya dua benda yang aku rasa ketika itu..

1- Kan dah cakap..dia faham aku.. :) senget die..kadang perangai malas nak layan die.. suka membebel die.. moody die.. kadang cepat marah die.. tp terima kasih sebab masih faham aku..

2- Owh..dia dh besar rupanya.. ya..mcm Gee slalu cakap "we are growing up"..  dh mula berbicara tentang masa depan..tanggungjawab.. :)

Aalia,( my cousin sister terchenta) then hanya sekejap td..share satu link...

http://arnamee.blogspot.com/2012/07/cara-dekatkan-jodoh-mencari-cinta.html?m=0

Saya sudah FOLLOW!!

Isi-isi nya menjawab beberapa soalan yang aku and Aalia use to discuss these past few days..

Tak perlu diulang tulis di sini..cukup hanya kamu baca terus dari tuan empunya entri..maksudnya akan lebih sampai..

Cuma ini..

 DOA PENDEKAT JODOH


 DOA BERTEMU JODOH (UNTUK WANITA PEREMPUAN)



 DOA PENDEKAT JODOH UNTUK YANG DAH PUNYA PILIHAN

Jangan putus berdoa..! Hanya doa kekuatan dan senjata kita.. Allah kan maha mendengar..


Sekian sahaja tazkirah hari jumaat yer..hihi~


Bye
XOXO
Chempaka

p/s:

tak pasti ini rasanya apa
tak tahu apa ini petunjukMu
menjauhi kamu adalah terbaik untukku?
juga untukmu..
 
lalu 'sesuatu' itu ada pada dia,dan aku..

 hanya mampu doa kerana aku percaya Dia adalah sebaik perancang dan maha mengetahui.

No comments: