Nuffnang Ads

Saturday, June 25, 2011

Ini Sahabat,Teman,Kawan dan Rakan



korang ade kawan tak..? sure sume ade kn... ade sahabat?ada teman? ada rakan..?

eh,bukan same je ke sume tu..pada aku tak same..try la ko google..ape beza die..aku pn tak penah tanye lg pakcik Google tuh..hehe

tapi pada aku::

KAWAN
ni semua yg kita kenal..yg kita bleh senyum n bertegur sape..

RAKAN
ni plak xkira sape..yg pntg bukn musuh..maybe kita kenal tp xtau nape..penh senyum2 je..

TEMAN
yang ni pada aku lebih rapat dari kawan, bila kita g mane2 die
teman kita..hehe

SAHABAT
ha..yg ni extreme sket..sahabat ni yg betul2 ikhlas..yg baik ng kita..yg ajak kita ke arah kebaikkan..


aku ada sume di atas..seorang RAKAN bleh jd KAWAN..seorang KAWAN mgkin akn jadi TEMAN dan seorang TEMAN mampu jadi SAHABAT..ha..kalo dh smpi stage dh jadi sume and masih jd sume..baru bleh claim BFF..okeyh..?


ha,aku ada BFF yg truly BFF..xyah cite la ape yg die dh buat..pahm2 sndiri la ye..hehe..contohnya,bila korang kt bilik xde buat ape..di hari mggu..ada yg bawak balik lunch..pastu,korang xtopup lagi..nk g beli..duet xmasuk lagi..then,tiba2 ada yg share..tanpa korang mintak..bukan bff lagi ke..
---------->>>>ni rakan,kawan.teman dan sahabat aku<<<<-------------


ha..so same2 la kita cuba jd bff untuk kawan2 kita..sebab tak bermakna dalam hidup ni kalo tak punya teman..kosong je nanti..mcm masuk rumah yg xde barang..memg la nmpak luas..tapi kosong..ape pn tak boleh(versi jambu)..kalo bercakap..gema..as if..bercakap dgn diri sndiri..menjerit la sekuat hati pn..xde org yg dengar tp telinga sendiri yg boleh pekak..




p/s:: "bila kita berjumpa seorang yang asing,yang tak punya talian saudara tapi mampu jadi teman dan sahabat buat kita..hargailah..jadilah seorang teman dan sahabat juga pada teman dan sahabat kita..dan kita akan jumpa manisnya persahabatan"

No comments: