Nuffnang Ads

Sunday, June 5, 2011

Tak Pernah Menyesal

Jam 4.50pm..

sngtla lapa BIG APPLE..haish..geram jugak kn kt FAUZAN AZ

sengal la sngt kn..dh ujan2 baru nk pg cari donut..mase cuaca baek2 je xnk..xpe2..t aku dpt mkn,xnk bg ko.. xpasl2 terstuck kt tgh bnjir ng berlapa..haish2..xpatot2..

BTW, bkn tu topik utama aku bersihkn habuk2 kt meja warung ni..cuma bila makin ramai yg mengupdate blog masing2,terdetik untk melakukn yg sama..tertarik dgn blog Ruysdi, adik INSPIRE yg menceritakan tntg family day semalam..

------> S.e.m.u.a.T.t.g.H.i.d.u.p

Menarik..dan rata review yg aku dapat..kami sygkn ukhuwwah yg terjalin ini..inilah kngan yg aku bawa walau kemana saje aku pg..walau siapa kami nanti..kami pernah di sini..sama2 bergelak tawa, bergurau senda, saling ingt mengingati..kami memang FAMILI..aku tak pernah menyesal..malah aku bersyukur..

Terbaca post terbaru IBU, mdm Martinelli Hashim yg dh seperti ibu kami semua warga CENSERVE(pusat tggungjawab sosial,UIAM)..berceritakan ttg seronoknya ibu yg kini ada di TERENGGANU...kmpung halaman aku..Ya, ramai antara kami anak2 terengganu yg bersama2 ikhlas dlm kerja2 volunteerism di IIUM ni..

Susunan ayat ibu, buat aku berfikir..

Kenapa aku memilih untuk aktif dalam berpesatuan?
Adakah ini sebenarnya yang aku mahu..?

hmm..*mengeluh*

maka ini aku rencanakan dlm mindaku..ya, aku pasti..sngt2 pasti..

Kalau bukan aku yang melakukannya
Siapa lagi..

Kalau bukan sekarang aku korbankan masa dan tenaga berbakti
Bila lagi..

Kalo bukan dengan sahabat-sahabat ini aku habiskan masa
mengaturcara itu ini
memikirkan baik buruk
turun ke lapangan dan sumbangkn sesuatu yg termampu untuk anak bangsa
Dengan siapa lagi..

Maka,
Aku tak pernah menyesal...memilih lapangan ini...mengorbankan titis titis keringat
tanpa dibayar wang ringgit

Kerana,
yang aku dapat lebih daripada itu
belum cuba belum tahu =)



P/s:: smbil melepak dgn seorang teman..katanya.."geram plak aku, dia mempersoalkn apa yg kita dpt"..kata ku dlm hati.."yg kita dapat teman yg ikhlas,bakti yg berkekalan,bekalan yg berpanjangan"

No comments: