Nuffnang Ads

Friday, January 6, 2012

REV '11 :: Tentang Dhia & Cinta Elysa





ha,
apa aku buat on 1st Jan 2012..? aku masih belum ada mood nk menulis..hehe



okeyh,from the tajuk pun dh tau kn..
ni adalah 2 drama kt tv3 yg sngt glamour ketika 2011 hampir melabuhkan tirainya..
aku bukanla orng yg suka sngt folo2 cite ni..lg2 kehidupan kt kampus yg nk tgok tv kne g cafe or tv room which aku sngt la tak suke..bila orng sibuk dulu ng cite NUR KASIH, pastu NORA ELENA..mmg aku tak tgok la..aku hnye tgok bila ade satu folder full semua episode..senang aku bleh pilih2 episode untk tau jln cite je..senang..


tapi sejak2, dh ade youtubers yang rajin upload full episode ni, maka aku pun tanpa segan silu tgok la cite ni..caranya..senang..tiap2 tengah malam..hmm mesti tgh malam tau..sbb........sbb internet laju..haha..aku akan download dan layan la cite2 ni..if tak sempat, esok tgok..selalunya, aku akan download bnyk2, then tido..then pagi esok bngn,dh siap dh..so sape nk full episode, sila bawak hard disk masing2 yer..haha..(sementara masih dlm simpanan)..haha


sangat la panjang aku melalaut-kalot-ke-lautan kn..oppss!!



Ini cite, si botak yg belakon..aku terjatuh cinta kt drama ni masa promo kt tv3, masa tu kampung hlaman..dialog dia nk pecahkan kepala maksu dia..wow, sangat masculine!! jatuh I..haha..even si fasha sandha yg belakon which aku xsuke, tp sbb si JA, aku teruskan jua..plus jln cite die not bad..heppy ending afterall..

ni plak si adi Putra ng Nora danish..nape aku tgok..? pada awalnya sbb disuggestkan oleh sorang kawan..tp lame2 suka plak..yang aku puji,jalan cite dan penghayatan diorang, mmg power la..yg penting..

1) dalam cita ni,Dhia ni pakai tudung betul2..maksud aku, tudung yg sempurna..bukan mcm Karipap-Karipap Cinta yg pada aku..sngt la x cerdik!(bahasa sopan sket).

2) Sila tgok balik episode 30, part paling last..bila dia dh nazak, Adi Putra nangis yg jujur, air mata dia menitik yg nmpak ikhlas..


Pendapat aku::


1) Trend Plot cite skng, pengenalan and raising action yang panjang, conflict yang boleh tahan panjang terus climax then tiba2 dh falling action and resolution which 2 part last tu kurang kemas..dua2 drama ni sama..and mmg mcm cite kurang siap plak aku rase kadang.. cite ni kadang2 mmg kne cliche..biarlah org ckp ape pn..

2) Music mmg sngt penting dalam satu2 movie or drama, sound mmg creates emotion. bayangkn kalo diam je, dialog je, mmg xleh feeling la kan..either diegetic or non diegetic, mmg sngt perlu..dan CE and TD mmg aku sngt puji..OST yg kne dan tepat, background lagu untuk scene2 penting sngt menjadi, baik lyrics or songs..Thumb up!!

3) tapi, plissssssss sangt2!! ni sngt penting, even script, music, actors, sume la dh hebat pun, tp if bende2 simple di ambil mudah..akan ttp mencacatkan..Contoh..dalam

CE:: aku tak ingt episode brape, tapi part yg Aril bace paper brita Elysa dh terajui syarikat bapak die..cuba korang tgok balik..aril bace paper dalam scene yg berbeza, tp hari yg sama dan paper yg sama..headline pun same tp gambar yg lain..elysa pakai baju lain pada brita yg sama,pastu yg lg best, scene press conference tu, baju lain sbnarnya si Elysa ni pkai..gelak besar aku, dh la name comp bapak die, awal2 cite lain, ujung- cite lain...haha..

TD:: ni plak, episode last skali..kalo korang prasan la, si Ros tu, mase die mengamuk kt umah Zikir tu die pakai awning tudung kaler merah-purple-pink..gitu la kaler die..haha..xkesahla..yg penting, bila kt hospital, pakai kaler itam plak..

tu yg aku prasan la..nmpak kecik kn..tp mencacatkan..tetap..huhu..


ha, xpasal2..panjang bejela plak entri aku kali ni..suka ati aku la kn..warung aku..haha..sebabkan, ending plot xbape kemas..ti next entry, aku buat ending sendiri yg aku rase aku suke k..haha..boleh tak..t, tajuk entri..kita tukar..

Cinta Elysa vs Tentang Dhia:: Fasha Sandha vs Nora Danish







p/s:: menonton dan membaca bukan sekadar itu, kita harus carik sesuatu dan belajar sebab ia ada lebih dari sekadar itu..

No comments: