Nuffnang Ads

Tuesday, July 17, 2012

Berlainan Gender-Kawan Baik 2

Halu..halu..halu..halu..

sebelom scroll ke bawah da ke bawah dgn mata bling bling..

ke sini dulu yer ----->> Berlainan Gender-Kawan Baik 1  (entry sebelum ni je pun nyah  ;p)

ha..

aku dh bace dh url yg aku share tu kt entry sebelum ni..maklumla..budget2 nak rest,budget2 td bnyk keje..budget2 nk multitasking la..buat keje update blog buat keje update blog..gitu..haha

ni aku share and cut and paste la yg menarik minat aku kn..[Kredit pada tuan empunya blog yer]

"Itulah perbezaan besar antara kawan lelaki dan teman lelaki, teman lelaki boleh membuatkan anda berasa cemburu tanpa alasan kukuh. Melihat dia menjeling perempuan lain sudah cukup untuk menaikkan kemarahan anda, tetapi jika kawan lelaki melakukan perkara yang saya, anda tentunya akan memberikan sokongan penuh." [3R]

- Ini semestinya betul..aku memang slalu la menjadi penyokong kawan aku ngorat mane pompuan, kadang-kadang jadi penasihat tak bertauliah untuk kenekan mane2 awek yg bugdet cool and kerek..haha..tak sedar yg diri sendiri tu pompuan gak..ish2..

"The Façade- anda berdua hanyalah kawan biasa tetapi jauh di dalam hati tersembunyi rasa “gila” terhadapnya tetapi tidak ada keberanian untuk berterus terang-Jika anda jenis yang berani, saya cadangkan anda mengaku sahaja. Sekurang-kurangnya anda akan merasa lega apabila mengetahui apa yang anda patut tahu. Sekarang terpulang pada pertimbangannya. Sekiranya dia tidak mempunyai perasaan yang sama dengan anda, sekurang-kurangnya anda tahu. Jika itu berlaku, saya cadangkan anda teruskan hidup selepas sesi pengakuan yang telah membuatkan anda rasa janggal. Pandang ke hadapan, jadilah gadis yang kuat dan teruskan hidup." [3R]

- Yang ni aku penah encourage orng yang paling rapat dgn aku buat [xboleh reveal,takot dia bace entry aku..haha].. Dia buat dan dia move on skng..~PEACE~ katanya,saaangat lega.

 "Mereka penyimpan rahsia terbaik"

"Mereka bukannya talam dua muka"

  - Ini boleh diterima..kn..Walau kadang2 tak de la penyimpan rahsia terbaik sngt..haha..diorng ni kadang2 kalo kita mcm stress dan cite benda2 mengarut yg chessy dan remeh sangt..biasala emo telebih..dorng mendengar,dan iye kan aje..sampuk2 sket2 je..pastu dah lupa dh..langsung tak bawak ke otak ke hati ke kemana2 la..problem kita pun setel..sbb kite nak luah je pun..haha..ambik kesempatan dh aku rase ni..haha..

- Bukan talam dua muka, sbb main cakap je la.."Gila la ko ni", "ko mmg bongok kan", "asal membebel mcm makcik ni"..suka hati die je nk ckp pape..kite pn xrase nk kecik ati..suka ati kite jugak la nk cakap die ape..:)

"Tapi perasaan nie boleh jugak disalah ertikan kan?. sebenarnya awak bukan nak dia pn, tapi perasaan sayang kepada seorang sahabat tu, awak sendiri yang salah tafsirkan. awak sayang dia, sebab dia kawan baik awak. tapi disalah ertikan, anda pikir anda sayang dia as he/she 's the one. awak sedih tengok dia sedih. dah dia kawan baik anda , mestilaa anda sedih jugak kan"[menulisdenganhati]

- ha..yg ni jgn tnye aku..lain org lain rase..kalo dh mmg dari kecik mmg ramai kwn lelaki..so sush la sket nk terjatuh,terfall,terfeeling2 ni kn..pastu dh kalo mmg hati ni jenis keras bacam batu..tu yg tak jd masalah bila ada kwn baik lelaki..

"kenapa bila seorang perempuan dgn seorang lelaki hanya berkawan baik tapi selalu disalahertikan persahabatan mereka, dan ada yang mengggap mereka sbg pasangan kapel??" [menulisdenganhati]
 
- Yang ni aku selalu terkena..mcm aku ckp la..org yg xpenah rasa and tak ada sush nk paham kn..dan pandangan org sebnrnya dah renggangkan persahabatan aku dgn sorng lelaki yg i used to close with before..huhu..sedey..tp now, i work on nk baikkan balik la r/ship tu..so,guys..tolong jgn salahertikan dan mengata2 kalo tak tau kbnaran..pandngn mata boleh menipu..

"Eh, boleh la. Apa yang tak bolehnya". Dan pemberi jawapan camtu mesti kebiasaannya perempuan.

Kenapa aku kata perempuan? Hmm, sebenarnya pemikiran lelaki dan perempuan tak sama. Contohnya, isu abang dan adik angkat. Biasanya perempuan akan anggap abang angkat dia sebagai abang. Tak lebih dari tu. Tapi, lelaki pulak lain. Dia gunakan title "abang angkat" tu sebagai satu cara untuk dekati adik angkatnya." [Jejaka Terhangat]

- Teringat kata-kata cikgu aku mase sekolah dulu.."tak yah nk beradik abang angkat la..nk angkat org..diri sendiri tak terangkat"..haha..biasala..mase dulu2 kn kalo junior ada abg or kakak angkat ni mmg hebat la kononnya..klaka klaka klaka..gelak guling dh ni*..

Bila dh besr tak perlu nk declare2 abg/adik angkt dh..bila dh rapat,dh care,masing2 dh tau sendiri..-ko dh mcm abg aku-aku care kt ko macam adik,dh la ko ni mmg kecik- Sebab tu sy ada abang..'Banglong and Bangah'. Mgkin sbb aku ni kecik,aku xde abg,aku layan diorng mmg mcm abg,aku gedik xreti lintas jalan la,xboleh xminum milo dlm sehari,suka mkn eskem..n dari kecik aku selalu mengharapkan aku masuk balik dlm perut mama,pastu keluar abang dulu,pastu baru aku keluar..So, Allah kurniakan aku abang-abang bila aku dh besar ni..haha..

~bukan tolong tp bersama~



AND
paling awesome is that...

Ko akan gelakkan and kutuk2 dia dulu..Kaw2 punye..Baru ko nk dgr cite sedey or tanye die ok ke tak..pastu ko kutuk agi..baru ko simpati dan tolong die..Ni Lelaki-Lelaki slalu buat..Perempuan-Perempuan jarang buat..tapi Lelaki-Perempuan, boleh buat..haha 






P/S: Even sape pun kawan aku,datangla banyak daun pun, ko tetap kt tempat teratas carta Za,aku susah-ak ingt ko,aku senang-aku ingt ko..Sungguh aku rindu gile kt ko! DAMN!!

"Bangah,tolong jaga kawan Teyn baik-baik,banglong cakap,dia sanggup drive ke JB and N9 nanti..hehe"


No comments: