Nuffnang Ads

Monday, July 30, 2012

Iftar- Family Gathering di 'Perantauan'

Kisahnya...

9 Ramadhan 1433 bersamaan 29 July 2012

 4.10pm (Car Wash)

1 message received: " Kak, g umoh ayoh ngoh arini..buka pose sane..nok g ng ktorng ke nok g sndiri.."

Msg replied: " g ng kak na la"

Message received: " forwd from ayh ngoh..bawak hasif lalu.."

Msg replieh : " Hasif kt kolej la..marem dop kabo awal2,bleh bwk balik"
                      (Hasif kt kolej,semlm xbgtau,if then, boleh bawak terus die.)

Message received: "before 6 sampai umoh kakna"

7.00pm ( Arrived at Putra Palm, Putra Height,Subang)

Lauk-lauk dah full meja, sejadah dah bentang kat ruang tamu..salam ng suma yg ada (Adik-Adik,ipar duai dan anak-anak sedara Ayh Ngoh and Che Ngoh yang ada kt KL/Selangor) ... Then pegi dapur...

Wah..ada banyak kuih muih,puding dan bubur lambuk!! Semua Che Ngoh Masak okeyh! Sorang je die buat semua ng dibantu pembantu rumah die yg aku tau mmg xtau masak..

7.35pm (yg penting dah berbuka la..hihi~)
Dah hidang semua makanan dan air SOYA + TEBU..waktu berbuka pun tiba..light2 dulu la kan..

Baca Doa + Sebiji Kurma

-
-
-
-
Yeah!! semua serbu BUBUR LAMBUK kampung baru TERENGGANU
ni terbaik dari ladang ni,even daun-daun xbnyk sbb xbnyk semak samun kt KL ni tp terbaikkkk..

kalo yg kt kampung baru tu, tekak terengganu aku memang xleh terima la..dengan ada carrot la..jagung la..adoyai..


Then, semua solat jemaah..pastu ape lagi..MAKAN....

Ni aku share lauk2 nya yer..sorry la,syok sangat semalam bateri ph lip-lap semalam..xdapek nak share photos..tp ni aku google banyk gambar la..bg korang tengok..bagi meleleh sket ayaq liuq..

*sume gambar dr Google image















Aish..semalam lagi syok..lauk-lauk semalam semuanya stim and masak dengan lemon and mangga and serai..

Ada plak Tempoyak, Budu, Belacan.

Masyuk habis la..

Desert2 banyka lagi semalam,tp aku dah lupa dah..

Yang penting....

Memang terangganu la semalam..makan lauk pauk kampung di 'perantauan' la katakan..
kalo korang perasan, ada lima jenis ikan..
- Cencaru
-Bawal
-Terubuk
-Pari
-Kerapu

dan

2 ketul je ayam bakar

Bila semua dah melantak..dah kenyang..ayam tu masih berbaki seketul setengah..
Sangat Terengganu..ayam ni tak pandang la..haha

Semua sold out..semua tapaw bubur lambuk..bulan puasa tanpa bubur lambuk mmg xsah la..bkn terengganu namanya..hehe

Desert semua SOLD OUT

Then,solat dan bergerak balik ke rumah masing.

After aku hanta adik aku kt UIA, aku sampai umah dalam 11.30pm cmtu..
aku plak yang Black OUT..haha

Rumah tu ada ahli baru skang..Saloma, Berry, Apple

Cute mutenya..
nanti bila-bila aku pegi lagi..aku share photo2nya..



Salam Ramadhan :)

## Al-Faatihah buat Allahyarhamah Hjh Esah Binti Warso, Ibu Mertua Chesu yang telah kembali ke rahmatullah pada 29 August 2012 bersamaan 10 ramadhan 1433 jam 9.30 PM.



P/S: Pelik bila radio, shopping mall dah mula siarkan lagu raya..sejak 2,3, hari lepas dah..bukanke,hanya dibenarkan untuk disiarkan selepas 15 ramadhan..?? Kejarlah Ramadhan sementara masih berpeluang..Walau diri pun kadang-kadang leka..Kuatkan lah hatiku Ya Rabb.


No comments: