Nuffnang Ads

Wednesday, January 9, 2013

Kene pakai Jeans bukan Jin

Hye dan Salam semua..

yg ni macam sambung la jgk sket2 dr entry sebelum ni..

Entry ini akan jadi panjang bejela..so sila sediakan baldi untuk muntah sekarang..wahaha

Macam bila Mama dh bagi green light tu..terus kita pun crita pasal kategori lelaki idaman hati..hahaha..chewahh! (Umor dh nk suku abad,ade hati nk buat ciri2 lagi..haha).. Biala..untuk seumur hidup k..harusla kan..

Bukan ape..sume org taste lain2 kan..sume org ade pandangan berbeza..sbnarnya bukan nk demand sangat2..yg mane dh ditentukan NYA,kita terima sbb itu yg terbaik..DIA lebih tau..tp biasa la..kalo ko g tanya kt sume org..sume org ade die punya taste masing2..

So, rentetan crita sebelum ni..ade satu time tu..dlm kete..ng Mama and Nadhi and Auni..ntah macmana..tetiba kua topik ni..

 Mama: Kak dh ade BF?

Aku: Xdop agi Ma..tunggu Mama bg permission dulu..baru kak cari..

Mama: Mama xksh tp kne ade degree sekurang2 nya..(ini arahan ok)

Aku: Mmg pun..Kak nok yg ade degree..pastu mesti pakai jeans..

google
Blom sempat smbung ayat lagi..

Mama,Nadhi,Auni: Pakai Jeans??!! *Muka pelik

Aku: yerla..kne pakai jeans..syarat penting ni..*muka serius smbil berangan2

Mama: hahaha..la..ape ssh,suruh je la pakai jeans..senang..bg je jeans selai, suh die pakai..

Aku: xmoh..nok yg originally pakai jeans..lelaki xpkai jeans..hmm..mcm xleh trima la Mama..

Mama,Auni, Nadhi: hahahaha..(diorng still xleh trima alasan aku..gelakkan aku..kaw2 punya..)

Kita habiskan crita itu di situ yer..
Mungkin Nadhi ng Auni macam x puas hati lagi..mase ak bawak diorng ng kazen2 kecik yg lain g makan Kepsi aritu..kelua lagi topik Ciri-ciri Lelaki Idaman Kaklong..ish2..xleh blah la korang ni..bosan giler soalan..haha..

So aku pun bgtau la..tp..tetap diorng respon ng muka x puas hati..siap suggest and buat ciri-ciri sendiri plak,,org camane aku patot carik utk jadik future Bro in law diorng..Konpius jap aku..sape yg kne kawin ni sebenarnya..haha

Ni ciri2nya..:

# Degree Holder

# Pakai Jeans! Originaly yer.. :p

# Lelaki

# Ade rambut

# CUKUP Solatnya (Penting..xde ni..OUT!)
    Kalau ni pun xjaga..mcamana nak jaga anak org..hmm..
 
# Ada hobi/interest

Tak pelik kan..?? xphm bila sume org xpuas ati..hmm..ak ade alasan aku sendiri k utk ciri-ciri yg aku listkn..xnk la cite kn..nanti korang muntah 2 baldi plak kang..hihi..

ak xidamkan putera raja..tak idamkan pun hot macam Aaron ke..tough macam Fahrin ke.. haha..tp kalo dpt yg 6 bhgian kt perot tu..syok gak..hahaha..

Budak2 ni tanya aku..nape xnak yg Romantik, Gentleman, Hensem, sifat kebapaan and mcm2 la..

1) Aku bukan cantik sangat mcm Maya Karin nak demand yg hensem2..cukup die hensem di mata aku..bila senyum buat aku cair..dh la..hahaha~

2) Romantik tu subjektif..aku x suka yg manje2 gedik2 mengesel-gesel ni..rimas..Aku pecaya, yg lelaki mmg akan semulajadi romantik dgn org yg dia sayang or GF or Wife die..so xyah demand2..In Sha Allah, pasangan korang nanti akn ttp romantik dgn cara die tersendiri..

or sebenarnya..aku xphm pun sbnrnya ape dan mcmane romantik tu..boleh tak..? haha..*tepuk dahi sendiri 2x

3) dah tentu2 'Man' kt dalam word tu kan..sah2 la sngt masculine perkataan die..utk lelaki la kan..lelaki yg matang haruslah gentleman..and mestilah korang nk kawin ng lelaki yg matang..bila usia dh masuk pertengahan 20-an..then..dh keje plak tu and ade education lagi..ia akan matang seiring usia :) pendapat aku la..so..mmg semestinya gentleman dh..dun worry yer kawan2..hihi~

4) Sifat Kebapaan ni jgn risau la..xde ayah yg xsayang anak die..(yg buang anak tu lain story ok)..
sama gak ng sifat keibuan..dh tentu2 anak die, mesti la syg kn..tak perlu nk letak dlm list okeyh ciri2 picisan mcm ni..haha..eh, tp terpulang pade korang..pilihan masing2..

Renung-renungkan...


XOXO
Chempaka



p/s: jagalah Solat..itu tiang agama..kita jaga solat..In Sha Allah, Allah akan jaga kita dari buat bende2 xelok.. peace (>_-)v

No comments: