Nuffnang Ads

Tuesday, January 8, 2013

Mama dh bagi ade BOYFRIEND!

ha..tu dia..tajuk xleh blah..haha..

Rase macam xpecaye..rase macam nk demam pun ade..bila mama mcm bg hint..Untuk boleh ade boyfriend..

Okeyh..mesti ade yg gelakkan aku kn..di umur yg hampir suku abad ni baru nk carik Boyfriend calon suami Boyfriend/calon suami..haha

Pastu, perlu ke tggu mama bg permission dulu..baru nak carik..?

Ntah la..

Mungkin mase blaja2 dulu, bila Mama mcm dengar ktorng adik beradik crita2 pasal Bf ni..cepat2 mama akan tanya..:

"knape..?ade boyfriend ke?"

cepat je jawab.. "eh, xdop Ma.."

pastu..diam..xjd dh bercerita..

Even kalo sepupu-sepupu dan Aunties Uncles tanye pasal BF ni..ktorng akan ttp jawap yg sama.."Xdop la.."

Kadang-kadang ade la share ng diorng pasal ade kawan lelaki yg berminat nk kawan dgn lebih dekat..dan bnde tu akan meleret la pada isu2 nk tunang and kawin..ala borak2 kosong je..

Kalo Mama macam terdengar..dia akan mcm.." Ha, xyah ngorat2 lagi la.." or "xyah la..blaja dulu..buat master PHD dulu" then terus masuk bilik,tutup pintu..

So, benda2 mcm ni buatkan ktorng malas nk bekawan2 + becinta2 ni..malas nk bersoal jawab..

So, bila Convo aritu..xde org datang bg bunga or jumpa family..membuatkan the whole family(except Mama kot) susah hati..Knape aku xde BF..haha..klaka okeyh..aku ok je..org lain tolong risau..so, bila diorng risau..aku pun ikut risau..tp kejap je la..aku kn..mlas nk pk bnde leceh2 ni..haha..Bukan sorang dua risau..Mok ng Mek (my grandmas),Che ng Pok Din xyah ckp la.., Kak Na ng Abg Jiman skali and sume la..panjang plak nk tulis kang..mau aku tak terjebak risau same..dh diorng mcm provoke aku nk suh aku risau gak..huhu..Blom agi bila Taca ng Naza buat muka susah hati..adeyh..

Tp aku ok je..Bak kata Kak Na.." owh, Kak kan jenis positive je..kalo Kak Na, Kak Na dok g doh kawan2 tunang ke..kawen ke..tgok baby ke.." hmm..mgkin sbb tu kot..aku relax je lagi..or maybe blom masuk 26 lagi..

Kang dh melalut dulu dh before ke crita sbnar..haha

Gini..mggu lepas kan balik Terengganu..




Situasi 1:
So..ade satu time tu Mama crita pasal conversation die ng Kak Ti (Cousin) masa Mama g Ipoh aritu:

Kak Ti : Che De x bagi ke kalo Kak Long ade BF? 

Mama: La, ikut pandai dia la..dia dh keje..dh ade degree.

So, indirectly aku rase mama mcm dh bg permission la kn..sbb tu crite kt aku balik kn.. heee *gelak gediks

Situasi 2:
Ni dalam kete mase g Bandor..

Aku : Abah, Gen 2 tu sport cluch eh..? kawan kak kate die sport cluch.

Abah : Mmg la..sbb tu die mcm keras sket..mmg built as sport car.

Mama: Sape kate? Boyfriend kak la tu..

Aku: Eh, bukan..kawan kak..

Mama: Mesti kawan laki la tu..

Aku: emm.. 

Then, Mama senyum je..gelak2 je..

Sign yg die mcm dh ok kan kalo aku ade 'kawan lelaki'

..
Baru hati tenang sket nk carik kawan lelaki kan..hehe..

Ade lagi conversation best..sampai Mama gelak2 tgh drive and xboleh trima alasan aku..t kite cite lagi eh..

Bye~

XOXO
Chempaka

No comments: