Nuffnang Ads

Sunday, January 13, 2013

Takut Jumpa Doktor

Salam and hye..

From Google

tengok tajuk dh tau kan..

Aku mmg takut jumpa doktor sorang2..meaning that pegi consult, aku pesakit and xde yg teman..g jmpe doktor..

lagi2 doktor gigi..ak pun xtau la knape..kalo time kecik2 dulu,jumpe doktor gigi mmg mama akan masuk same..aku akn menjerit dulu before treatment..pastu akn diam je mase die tgh buat treatment,tp tngn kaki sume sejuk la..after that ok je..ntah knape ntah..aku pun xtau..haha..

Even sampai skang la..kalo nk jmpe doktor je..die macam ade satu perasaan yg cuak gila babeng..dup dap xyah cakap la..pastu tgh tunggu tu,mcm xnk cakap ng org..sbb tgh tahan perasaan yg takot tu..padahal kadang2 demam je pun..tp sbb sejak blaja bnyk kali gak jmpe doktor sbb Period Pain..sbb nk MC or time slip..then, perasaan takot tu kurang sket..tp untuk PP je la..sbb dh tau dh..doktor akan bg ubat sama dan MC/time slip utk rehat..

tapi kalo teman org g jmpe doktor aku ok..nanti aku la yg bnyk tanye itu ini..kalo bawak Mok (Nenek) g klinik, ak akn tnye kt doktor tu detail2 and kadang2 aku yg masuk dulu bilik doktor tu..punya la semangat kan..tido kt hospital 2,3 malam sbb tunggu Che' (Arwah Atuk) sakit pun aku ok je..siap blaja ng Nurse lagi cre nk bagi mkn ubat ikut hidung..yg tu xpe..tgok doktor cucuk2 masuk air, amik darah..sume aku ok..

Tapi kalo tang aku yg sakit..tu masalah..nak gak ade org teman..dh besar kot..

Skang ni, aku nak g jmpe doktor sebenarnya..nk check for something la..lately ni mmg having pain sangat2..so, cuak la jugak kn..So, Prame(officemate) suh g jmpe doktor panel je..Clinic kt 1st floor office aku je pun.. tp tgh kumpul kekuatan nk g sorang2 ni..buatnya doktor refer kt GH ke ape..wawawawawa~ takooooooooooottttt!!

Okeyh, kne kuat jgk utk jmpe doktor by this week gak...chaiyook!!

Ya Allah..bantulah hambaMu..berilah aku kekuatan..ameen~

Bye.



XOXO 
Chempaka


p/s:: Kne positive.. In Shaa Allah,everything will be fine :)

No comments: