Nuffnang Ads

Tuesday, November 22, 2011

HARIMAU MUDA




HARIMAU MUDA Pasukan bola sepak Malaysia bawah 23 thun..abangnya Harimau MALAYA...




Kemenangan mereka dalam sukan SEA amat membanggakan..Aku gambarkan mereka sbgai hero..11 orng di padang (satu pasukan sbnarnya termasuk semua simpanan n OKS) mengalahkan bukan sepasukan pemain INDONESIA malah hampir ribuan penyokong Garuda di Gelora Bung Karno juga semua jutaan penonton,penyokong Indonesia di mana sahaja...Bangga xyah nk cakap la kan..hehe

Pada Ketua Pasukan,salute!! Pada Apex,superb!! Pada semua, hebat!!...kalo ada yg mungkin mengkritik corak permainan mereka, itu mereka yg xpuas hati sebat mereka tak sehebat anda..atau mungkin mereka lahir di Indonesia..atau mereka dengki..hmm..mungkin apa saja..

Pada aku, kekuatan mental diorng sangt hebat..dengan ,menaiki BaraCuda ke stadium..gayanya macam nk pegi berperang tembak menembak..gayanya macam pesalah pembunuhan kejam beramai2..aku tau, kepuasan dalam hati semua rakyat malaysia terutama mereka yg beraksi di padang memg xdapat dgambarkan. yg pasti satu sejarah baru telah terlakar..Aku yakin,kemenangan diorang termasuk abang mereka pada AFF Suzuki dulu..akan tetp menjadi perbualan membanggakan walaupun 10 tahun akan datang..Mereka lagenda..

Biar hanya menang penalti..tp itu bermakna...


Gembira gile diorng ni..(>___________________________________<) lebar senyum..hehe

ha..panjang aku merepek kn..(hepi sngt..hehe)..jujur aku katakan..aku memAng x tgok final pd malam tu..tp,aku dpt dngr dr bilik kemeriahan nya..sbb aku mimpi Malaysia kalah..so aku takut..senget kn..hehe~ bila kita ketinggalan 0-1,kebetulan aku baru nk solat isyak..aku terus solat hajat untuk diorng..(alhamdulillah,Allah makbulkan)..ak pun xtau cmne ntah aku bleh buat cmtu..mcm kelakar pun ade..haha..membe aku cakap,aku semangat sngt..ye ke..??..hmm..



ketika masa masih 90 mnt pertama,aku ng sorang kawan ni..ade kt kedai WONG JOWO.

nama pun korang dh bleh agak kn..hehe..dan nk jdikan cerita,sementara tggu mknan siap..ktorng ni tgok la bola kt tv tu..mase tu si tangan berbisa,Apek berjaya selamatkan 2 percubahan Indonesia..so, ktorng pun suka la kan..tp semua yg tengok tu..dh bising2 mcm frust..hmm..peliks!

Aku: aiks, asal diorng ni..bengong ke ape...?
Ijat: errr..cuba ko tgok kanan ko...
Aku: Opss..patotla..kita salah tmpt rupanya..
Akak kedai: ni dh siap bungkusnya dik..
Ijat & Aku: ye kak..

(ktorng pun cepat2 la bayar n keluar masuk kete, pastu memg gelak sakan la kan..KTORNG BERADA DI TMPT YG SALAH PADA WAKTU YANG SALAH..kang xpasal2 ktorng yg kne baling ng botol if Malaysia goal time tu..haha..)

Klisenya..di Indonesia, pemain kita dapat layanan buruk..Jalur Gemilang di bakar..sakitnya hati xpayah nk cakap la..tp di Malaysia..lambakan rakyat diorng mencari sesuap nasi,diterima masyarakat kita..kalo xde diorng,sape nk jd bibik,sape nk buat bangunan tinggi,sape nk keje kedai makan,sape nk jd tkang cuci..dan aku(ramai lg) tetap jugak melantak pecel di warung Indo..hmm...

ape yg di mulut..tak selari dengan perbuatan..keji bukan..tp itu realiti..pahit..buat jugak..

Aku terbaca dalam akhbar malaysia yg memetik headlines media indonesia menjelang final sukan sea..semuanya mmg macam nk perang ng malaysia la bunyinya..dn cuba compare ng headlines malaysia..kita masih lg berlapik..Media memang bijak memanipulasi minda kita kn..sbb itu kita x mengamuk teruk,menentang habis2 habisan apa yg penyokong ind0nesia buat..sbb xade yg cucuk jarum..cuba baygkn..kalo dua,hebat menentang pasukan masing2 di media..boleh jadi perang tau..sbb tu pemimpin negara xmasuk cmpur hal ni..bkn diorng xkesah..tp diorng buat yg terbaik..cuba pk..hmmm...Sukan dan Media mmg sngt berpengaruh...


apepun..

TERIMA KASIH HARIMAU MUDA



p/s:: teringat ikut abah menonton final bola sepak MSSM bawak 16 tahun xlama dulu..sejuk hati..bila wisel penamat dibunyikan..yg pertama dioarng buat..sujud syukur atas kemenangan..ayukur pada yg maha Pemberi..mgharapkan yg sma aku lihat di padang yg lebih besar ni..=)



No comments: