Nuffnang Ads

Monday, April 21, 2014

Habiskan masa ke PD

Salam & Hye..

Sabtu baru-baru ni aku ada ke PD..tak dirancang pun..tetiba tgh syok2 bergolek atas katil pagi hujung minggu yg indah dan permai itu..kawan aku call,borak2 lama gak sebab dh lama tak borak n jumpa..last jumpa tahun lepas kot..eh, dh tgahari tu elok-elok aku baru lepas masak *ehemrajinkanaku, dia call lagi ajak teman dia pegi OU carik barang..ak pun, ok je la since xde buat ape pun..

Kawan aku yang sorang ni, nama je duk KL tapi dia mmg TAK SUKA sangatttttttttt dgn jem, kereta gerak slow pun tak suka, apatah lagi jem..nk duk KL kn, so kene redho and hadap je la kan..So, sebab dia nk dtg amik aku pkul 2.30pm tu dh hazab jem dia, terus cancel pg OU, pg tak jem dia ckp..tak pasal terus pegi PD..nasib baik from umah aku nk masuk highway tu senang, lalu mahameru kan..dengan dia ni mmg macam ni.. dulu waktu zaman blaja dulu, nak g makan MCD je pun, sanggup g MCD Genting even kne bayar tol RM5 sebab xnak langsung jem..pfhhhhh..

Tapi, this time aku suka..rasa macam relax sket tgok orang kt pantai sambil kita makan aiskrim tepi kolam..haha..poyo jugak la di situ..borak-borak macam2 topik..aku suka lepak dengan orang-orang dh 'besar' ni or lelaki yg 'besar' seiring usia ni..dia tak mengarut tau..even ko borak-borak2 tp informative..yg aku rasa kadang-kadang payah nk dapat dgn pompuan..bukan xde, tapi payah..macam nanti banyak ke gosip je nant..tak dinafikan, aku pun cmtu gak kalau dgn gigirls semua..tu pasal kita kne balance..bercampurlah dgn semua..ha, ko..dh jadi ceramah satu perenggan..hahaha..nmpak tak kt situ, pompuan ni cepat melalut ke mane2 je..haha

Ok, berbalik pada topik kita tadi yer tuan-tuan dan puan-puan..

aku mmg suka pantai tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii aku tak suka pantai PD, lagi satu pantai Klebang..pun aku tak suka..mgkin sebab aku dah biasa ke pantai yang lagi damai dan tenang dan bersih kot..so, bila aku suarakan perasaan aku dkt kawan aku ni..dia laju-laju je cakap, yg tmpat dia nk bawak ni cantik..bukan dkt tepi2 banyak org behenti tu..aku pun, ok la...on saja..

ktorng sampai PD, kita makan dulu satay haji samuri..skali lagi kegigihan yg ntah pape ktorng ni, jauh dr KL dtg utk mkn satay haji samuri di PD..???apakah??..haha..itu mmg perkara biasa kalo aku kelua dgn kawan aku yg sorang ni..biar jauh, asal tak jem..biar jauh..asal jauh asal tenang and best..

aku ni, duk terpikir2 la..mana agak2 dia nk bawak aku ni..takpe..kita sabar..rupa2nya ke Regency Hotel..mmg la pantai dia bersih sebab hotel yg manage..tapi aku suka..private beach la jgk kan..so lebih terjaga..

mengadap laut tu, ada swimming pool then ada kerusi pantai yg ko boleh baring  sambil pakai spek itam dgn ada air klapa kt tepi..ha, tambah lagi satu, topi swah tu..baru retis..haha..Then, ada cafe2 banyak..pilih la nk makan apa..cuma harga hotel la..pepaham je la tp aku rasa still affordable..:)

Ktorng makan aiskrim and minum2 je since baru lepas makan satay kan...tak banyak gambar aku ambik..sbb nak nikmati angin pantai...sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..!!! :)



Ni air pantai laut baru nak pasang..pokok kelapa celah atap..cemane la kalau buah kelapa jatuh..



Gambar tokey warung sket..haha..blok matahari terbenam..hihi

Then, ktorng pun terus balik la ke KL semula lepas minum2 tu..smpai rumah, mandi  and tido tp smpt lagi aku makan nasik sepinggan..haha..dasar perut tong sampah mmg mcmni..hihi


-Bye-



P/S: sukakan pantai, pantaikan berubah, sukakan manusia, manusia kan 'mati'.itu lumrah:)

No comments: